tisdag 15 januari 2013

Äntligen löning!

Och äntligen dags att köpa min efterlängtade gryta från le creuset. Vilket gick till och med bättre än förväntat. Jag har spanat in en grön gryta, men förstått att just den färgen utgått och varit omöjlig att få tag på, så inga större förhoppningar där. När jag kom till butiken visade det sig även att storleken jag var ute efter inte ingick i kampanjen som dom skyltade stort om, men jag frågade i alla fall om de hade den storleken på lager. Det hade dom, men bara ett enda exemplar kvar. Jag blev visad till hyllan, och där stod den. Min gryta. Min gröna fina gryta. Jag trodde nästan inte mina ögon. Som om inte detta var bra nog var den nedsatt från 1 899:- till 1 099:- eftersom det var en utgående artikel. Jag var nära till tårar. Det här är det bästa som hänt mig hittills i år. Detta säger kanske mer om mitt inte så händelserika liv, än om händelsen i sig. Men jag är i vilket fall nöjd med mitt köp och det var väl huvudsaken.

Jag är rätt säker på att ni förstår min upphetsning när ni ser skönheten.

På söndag är det en annan dag. Den söndagen då jag inviger grytan med en redig söndagsstek. Kan ju inte annat än bli bra. Synd bara att inte min kock är hemma och kan tillaga den. Näe, vill man få nåt gjort här i världen får man fan se till att göra det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar