måndag 4 februari 2013

ny månad, ny skit


Här ovan ser ni början på vad jag sysslat med sedan sist. En sliten gammal svagdrickesflaska. Den var faktiskt ganska fin som den var, men nu har jag gjort den finare. Eller i alla fall grönare. En jädra massa lager grönfärg och lite uppfräshning på trähållaren så blev den helt ny. Det krävdes en hel del färg för att få ett jämnt och fint resultat eftersom färgen på flaskan var ganska mörk innan.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men den gör sig rätt bra som prydnad. Kanske sticka ner lite blommor i? Testade att lägga en lampa i flaskan, men det blev så fult sken så den idén sket sig. Kanske testar med en ljusslinga eller en lampa med svagare styrka senare, men just nu får jag nöja mig med den som den är.

Någon som hunnit gissa på att jag gillar grönt än?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar